onsdag 5 januari 2011

JOBBAT HEMIFRÅN

Tänkte visa upp något som jag gjort till mitt jobb. På min förskoleavdelning har vi bl.a. månadens ramsa och i januari är det "5 små snöflingor". För att göra ramsan mer konkret för de 1-2 åriga barnen så gjorde jag det här:

 Inkidos svarta wellpapp som tak kunde ju inte passa bättre!



 Fem små snöflingor satt på ett tak. 
En sa: Jag vill ut och yra!
Så blev det bara fyra.

Fyra små snöflingor satt på ett tak. 
En sa: Jag vill inte vara med!
Så var de bara tre.

Tre små snöflingor satt på ett tak.
En sa: Jag vill ut och gå!
Så var de bara två.

Två små snöflingor satt på ett tak.
En smälte se'n.
Så var de bara en.

En liten snöflinga så ensam var.
Den blev en istapp,
och så var de inga kvar.

Varje snöflinga är målad med vit akrylfärg, lackad med crackle accents (som ger ett så fint isigt intryck) och glittrad med stickles. Dessa sitter fast med sytråd och för varje snöflinga som försvinner så gömmer man den bakom huset. Kan väl hålla med om att huset är väldigt sparsamt dekorerat men jag tror att för barnen skull så blir detta tydligast. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!