tisdag 19 oktober 2010

HÖSTFINT

Nu när hösten är ett faktum blir vår lägenhet ett rum mindre känns det som. Vårt tredje rum, vår inglasade balkong som vi utnyttjat så i vår och sommar, blir under hösten endast något vi ser i från fönstret... Men då ska det ju vara fint när man tittar ut! Idag var jag och shoppade lite blommor och den här krukan pryder numera vårt bord!

Den fina kronan köpte jag i Visby i somras

Årets tomater är skördade men återigen blev jag lite besviken på mängden. Trots det så har vi fått smaka både gula och röda tomater, gott! Men jag ger mig inte, nästa år satsar jag på gödning =) 

För övrigt så är Magdas scrapfeber i full gång och jag har pysslat lite. Ser hela tävlingen som ett inspirationspiller denna gång, vill ju så gärna att det lossnar för mig (tills det blir dags för julkorten om inte innan!) 

1 kommentar:

  1. Vilken vacker plantering.
    Kronan gillar jag jättemycket.
    Du är duktig även på blommor.

    Kram Marie

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!