torsdag 3 mars 2011

UNDERBARA BLOMMOR

Det är nog en åldersgrej (oj, vad gammal jag låter!), att tycka om det vackra! När jag var yngre hade jag inte en tanke på hur otroligt vackert det är på våren, när knopparna brister och träden får sin skira grönska. Förmodligen var det mycket skojigare att cykla och hoppa hage då att jag inte hade en tanke på det. Men nu kan jag verkligen stanna upp och njuta av hur vackert det kan vara! 

Rosa tulpaner på köksbordet 

Än så länge har det inte hänt så mycket utomhus (mer än att snön verkligen försvinner i ett rasande tempo en solig dag som denna!), så det vackra bor just nu på balkongen och på köksbordet. Det har hänt lite med blommorna jag planterade i kruka för ett par veckor sedan. Under flera kalla nätter med många minusgrader fick krukan stå in vid husväggen men jag tror att blommorna har klarat sig för en dag som denna med upp mot 20 grader på balkongen så händer det grejor! 


Söta små vit/gula blommor som jag inte vet namnet på

 
Vacker kungsängslilja jag fått av mamma 

1 kommentar:

  1. Hej! Gillar ditt kram-kort! Jättefint!
    Soliga hälsningar.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!